RSS

Alternative Energy Knowledge in Basic Science Education

En la Universidad Javeriana, Bogotá (PUJ) este proyecto hace parte de las actividades del Grupo de Investigación “Institucionalidad y Desarrollo Rural” del Departamento de Desarrollo Rural y Regional, Facultad de Estudios Ambientales y Rurales.

Está liderado por el profesor F. Schilessman, docente del “Institut für Physik und Chemie und ihre Didaktik” (http://www.uni-flensburg.de/science – En alemán) de la Universidad de Flensburg (Alemania). Además de la PUJ (Prof. O. L. Castillo y P. Ramos) y de la Uni. de Flensburg (el estudiante de Doctorado S. Clausen) también participan la Universidad de West Indies (West Indies University) de Jamaica (Prof. Ch. Degia); la Universidad de Ingeniería y Tecnología de Bangladesh (Bangladesh University of Engineering and Technology – BUET (Prof. R. Urdin); El Departamento de Ciencias de la Universidad de Educación (University of Education) de Winneba en Ghana (Prof. M. K. Amedeker)

Este proyecto que hace parte de la International Network on Energy and Environmental Sustainability (INEES) http://www.uni-flensburg.de/projekte/inees

PREGUNTAS DE INVESTIGACIÓN

¿Cuáles son los conocimientos básicos sobre energía y energías alternativas que tienen los niños de los primeros grados de la escuela primaria en los países participantes?

¿Cuáles son los conocimientos y conceptos sobre energía y energías alternativas que los estudiantes de pedagogía y los profesores en Ciencias Básicas les imparten a los niños de los primeros grados de la escuela primaria en los países participantes?

¿Cómo se pueden analizar los resultados de estas dos preguntas en el marco de los debates actuales sobre Desarrollo Sostenible?

At Javeriana University, Bogotá, (PUJ) this project is part of the activities of the Research Group “Institutionalism and Rural Development”, Department of Rural and Regional Development, Faculty of Environmental Studies and Rural.

It is being leading by Professor F. Schilessman reader of the “Institut für Physik und Chemie und ihre Didaktik” (http://www.uni-flensburg.de/science – In German). In addition to PUJ (Professors O. Castillo and P. Ramos) and toe  Flensburg Uni (a PhD Student S. Clausen) also the West Indies University, Jamaica (Prof. Ch. Degia); the Bangladesh University of Engineering and Technology – BUET (Prof. R. Urdin); and the University of Education in Winneba, Ghana (Prof. M. K. Amedeker) are taking part of this process.

This project is part of the International Network on Energy and Environmental Sustainability (INEES) http://www.uni-flensburg.de/projekte/inees

RESEARCH QUESTIONS

What is the knowledge on Energy and Alternative Energy that children in basic primary school have in all countries involved in this research?

What are the notions and concepts on Energy and Alternative Energy that Sciences’ teacher trainees and teachers lecture in basic primary school in all countries involved in this research?

How the findings of these two questions could be analyzed in the framework of the current debates on Sustainable Development?

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s